Najvažnije hrvatske top liste

MTV_Logo_2010

Jedan od načina na koji se može pratiti popularnost pojedinog izvođača ili pjesme su top liste. Top lista ima mnogo, kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj, i temelje se na različitim elementima. Neke se formiraju na temelju prodaje određenog izdanja, druge na temelju glasova publike ili izvođenosti pojedine pjesme u mas medijima. Neke top liste su samo lokalno orijentirane, dok druge uvrštavaju podatke iz cijele zemlje ili čak i šire. Top liste su vrlo dobar pokazatelj popularnosti pojedine pjesme ili izvođača i kao takve, vrlo su bitne za glazbenu scenu. U nastavku možete pročitati osnovne podatke o najbitnijim hrvatskim top listama.

HR top 40 – je službena lista radijskog emitiranja. Drugim riječima, formira se tako da radio postaje jednom tjedno dojavljuju podatke o najslušanijim pjesmama na njihovim stanicama i ti podaci onda služe za formiranje liste. O važnosti liste dodatno govori podatak da je jedan od osnivača liste Hrvatska diskografska udruga.

Domaćica – je lista najboljih lokalnih spotova iz MTV-jeve regije Adria. Ta se lista formira na temelju glasova posjetitelja dviju stranica, mtv.rs i mtv.com.hr, kao i na temelju drugih top lista na MTV kanalima u cijelom svijetu.

Nacionalna lista – Drugog programa Hrvatskog radija jedna je od najdugovječnijih top lista na ovim prostorima. Emitira se svaki četvrtak i predstavlja 20 najslušanijih pjesama hrvatskih autora i glazbenika. Poredak se formira na temelju glasova slušatelja, kao i glazbenih urednika sa regionalnih radijskih postaja na kojima se i emitira.

Top 40 CMC-a – je lista najboljih 40 hrvatskih pjesama, temeljena na gledanosti i traženosti pojedinih naslova na CMC-u. Kako je riječ o jednom od najgledanijih hrvatskih glazbenih programa, ovo je svakako jedna od važnijih top lista na ovom području.

Top of the shops – službena je lista Hrvatske diskografske unije, koja se temelji na prodaji glazbenih albuma u Hrvatskoj. Iako je riječ o listi krovne diskografske organizacije, ova lista nije najbutnija u današnje vrijeme, jer popularnost pojedinog djela i sama prodaja ne moraju biti povezane.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *